Zobacz inne case study

VEZZI

Vezzi to polska marka oferująca biżuterię modową wykonaną ze stali szlachetnej, pokrytą 14-karatowym złotem. Projektowana przez firmę biżuteria kierowana jest głównie do wielbicielek mody, które chcą uzupełniać swoje stylizacje o wyjątkową i oryginalną biżuterię bez konieczności "rujnowania portfela". Głównym kanałem sprzedaży są punkty stacjonarne w galeriach handlowych na terenie całego kraju. Aktualnie firma posiada ponad 60 stoisk i nadal prężnie się rozwija. Dodatkowym kanałem sprzedaży jest sklep internetowy, marka stawia również na komunikację z Klientami poprzez kanały w Social Media.

Zadania

Naszym najważniejszym zadaniem było zaprojektowanie zupełnie nowego systemu obsługującego sprawnie i w czasie rzeczywistym wszystkie procesy sprzedażowe. System miał także pozwalać na obsługę zwrotów i reklamacji z dowolnego kanału sprzedażowego (również w przypadku utraty paragonu). Dodatkowe funkcjonalności miały umożliwić tworzenie i konfigurację nowych punktów sprzedaży stacjonarnej oraz zautomatyzować proces ich zatowarowania z centrali firmy. Pracownicy centrali dostali również możliwość pełnej kontroli nad bieżącą pracą poszczególnych punktów sprzedaży. Całość miała zostać zintegrowana z użytkowanym w firmie oprogramowaniem księgowo - magazynowym SUBIEKT GT.

Realizacja

Etap 1 - Rozwiązanie najważniejszych problemów

Podczas pierwszego spotkania omówiliśmy dokładnie problemy z jakimi aktualnie boryka się firma. Bieżącą pracę i sprawne zarządzanie procesami sprzedażowymi utrudniała przede wszystkim mało wydajna integracja punktów sprzedaży stacjonarnej (oparta o system SPRINT dostarczany przez firmę Insert) z programem księgowo - magazynowym SUBIEKT GT. Bardzo długi czas synchronizacji i wysoka awaryjność (zwłaszcza w okresach wzmożonej sprzedaży) uniemożliwiały pobieranie danych sprzedażowych z punktów stacjonarnych oraz synchronizację danych magazynowych z SUBIEKTEM GT w czasie rzeczywistym. Paraliżowało to pracę poszczególnych punktów i tym samym przekładało się na realną utratę zysków w firmie. Rozwiązanie tego problemu było zdecydowanie sprawą priorytetową dla Klienta.

Etap 2 - Platforma B2E i sklep internetowy B2C

Pierwszy etap prac polegał zatem na zaprojektowaniu i stworzeniu platformy głównej, która miała służyć do zarządzania procesami sprzedażowymi we wszystkich kanałach. Już na tym etapie uwzględnione zostały dodatkowe funkcjonalności B2E, które automatyzowały kluczowe zadania wykonywane przez pracowników. Platforma zaprojektowana została tak, aby umożliwić Klientowi wdrożenie strategii Omnichannel i zintegrować wszystkie kanały sprzedaży w jeden, spójny ekosystem, który zwiększy zaufanie do marki, a w efekcie przełoży się na zyski z prowadzonego biznesu. Na życzenie Klienta system umożliwia również prowadzenie indywidualnej polityki cenowej dla dowolnego kanału sprzedażowego. Indywidualna polityka cenowa może zostać dostosowana do specyfiki danego punktu sprzedaży zależnej od jego położenia geograficznego czy profilu klientów.

Z poziomu powstałej platformy odbywa się jednocześnie zarządzanie systemem e-commerce, który w wersji B2C został oparty na pakiecie GOLD, będącym w naszej stałej ofercie. Pakiet ten został spersonalizowany i wyposażony w dodatkowe funkcjonalności indywidulane stworzone na życzenie Klienta.

Etap 3 - Integracja z SUBIEKTEM GT

Kolejnym etapem prac było zintegrowanie powstałej platformy z programem SUBIEKT GT wykorzystywanym od lat przez Klienta. Dodatkowym utrudnieniem w tego typu integracji jest fakt, że firma Insert będąca dostawcą oprogramowania SUBIEKT GT, nie posiada API, które można by wykorzystać do wykonania integracji.
Konieczne zatem było stworzenie odpowiedniej infrastruktury programistycznej, która umożliwi połączenie platformy z programem SUBIEKT GT. Umożliwiło to Klientowi rezygnację z bezpośredniego łączenia punktów sprzedaży stacjonarnej (opartych o system SPRINT) z SUBIEKTEM GT, które poprzez niską wydajność i awaryjność powodowało tyle problemów. SPRINT-y zostały zintegrowane z powstałą platformą i za jej pośrednictwem, wykorzystując stworzony synchronizator pracujący w czasie rzeczywistym, dane są przekazywane do programu SUBIEKT GT. Takie rozwiązanie zwiększa również bezpieczeństwo danych, gdyż tworzona jest dodatkowa kopia danych w systemie pośredniczącym.
Z poziomu platformy pracownicy firmy mogą na bieżąco kontrolować pracę poszczególnych punktów i w razie potrzeb ręcznie sterować procesem synchronizacji.

Etap 4 - Oprogramowanie POS

Sprawnie działający system zarządzania sprzedażą i bezawaryjna synchronizacja danych w czasie rzeczywistym otworzyły możliwości dalszego rozwoju systemu. Klient chciał uzyskać nieograniczony wpływ na politykę cenową w poszczególnych kanałach sprzedaży i jednocześnie wdrażać strategię Omnichannel, by zaoferować swoim odbiorcom dodatkowe usługi i korzyści z wykorzystaniem wszystkich kanałów sprzedaży.

Konieczne okazało się wyeliminowanie systemu SPRINT (stosowanego dotychczas w stacjonarnych punktach sprzedaży) i stworzenie indywidulanego systemu POS spełniającego wszystkie potrzeby Klienta. Wdrożony system zintegrowany został z terminalem płatniczym co usprawniło obsługę klienta i wyeliminowało błędy.

Teraz każdy punkt sprzedaży dzięki komunikacji z platformą centralną dysponuje wszystkimi danymi o klientach zbieranymi z różnych kanałów sprzedaży. Umożliwia klientom zbieranie i wykorzystanie punktów Programu Lojalnościowego niezależnie od sposobu dokonywania zakupów (on-line lub stacjonarnie), a także realizowanie zwrotów i reklamacji w dowolnym punkcie (również w przypadku utraty paragonu).

Wyeliminowanie systemu SPRINT pozwala również na ewentualną zmianę oprogramowania księgowo - magazynowego, gdyby zaszła w przyszłości taka potrzeba.

Program księgowo - magazynowy System ERP
Kliencka aplikacja mobilna
Platforma B2E
Sklep internetowy B2C Hurtownia internetowa B2B
Oprogramowanie POS
Firmy kurierskie
Bramki płatnicze
Kasa fiskalna i terminal płatniczy

Zakres prac

Platforma B2E zintegrowana z programem SUBIEKT GT

Zaprojektowanie, stworzenie i wdrożenie platformy B2E, zintegrowanej z programem SUBIEKT GT.

Najważniejsze funkcjonalności platformy

  • tworzenie i administracja punktami sprzedaży stacjonarnej POS z poziomu panelu platformy e-commerce
  • możliwość składania zamówień dla poszczególnych punktów sprzedaży stacjonarnej na podstawie analizy potrzeb sprzedażowych w danym punkcie
  • scentralizowany system przyjmowania zwrotów i reklamacji w dowolnym punkcie sprzedaży stacjonarnej (również bez paragonu)
  • kontrola sprzedaży z poszczególnych punktów sprzedaży stacjonarnej w czasie rzeczywistym
  • bieżąca kontrola poprawności pracy punktów POS przez administratora lub managera
  • możliwość prowadzenia indywidualnej polityki cenowej lub akcji promocyjnych dla wybranych kanałów sprzedaży
  • bieżąca kontrola i możliwość ręcznego sterowania synchronizacją z programem SUBIEKT GT
  • zarządzanie sklepem internetowym B2C i obsługa wszystkich procesów sprzedażowych
  • zarządzanie akcjami promocyjnymi i wyprzedażowymi w dowolnym kanale sprzedaży

Stworzenie infrastruktury programistycznej łączącej platformę z programem księgowo - magazynowym SUBIEKT GT.

Najważniejsze funkcjonalności integracji

  • pobieranie i bieżąca aktualizacja produktów wraz ze zdjęciami, cenami i stanami magazynowymi ze wszystkich magazynów
  • pobieranie i bieżąca aktualizacja kategorii, cech i atrybutów
  • pobieranie i bieżąca aktualizacja danych kontrahentów i pracowników
  • tworzenie dokumentów księgowo-magazynowych w programie SUBIEKT GT na podstawie sprzedaży lub zwrotów realizowanych w sklepie internetowym B2C
  • tworzenie dokumentów księgowo-magazynowych w programie SUBIEKT GT na podstawie sprzedaży lub zwrotów realizowanych w punktach stacjonarnych

Platforma B2E zintegrowana z programem SUBIEKT GT

Sklep internetowy w wersji B2C (w trakcie wdrożenia)

1. Zaprojektowanie indywidualnej szaty graficznej sklepu internetowego
2. Wdrożenie sklepu na Pakiecie GOLD
3. Stworzenie i wdrożenie dodatkowych funkcjonalności indywidualnych:

  • zautomatyzowany proces zwrotów i reklamacji
  • Program Lojalnościowy

4. Integracje

  • firmy kurierskie: DPD, INPOST
  • bramka płatnicza e-Service
  • panel Instagrama zagnieżdżony w witrynie
  • integracja z programem SUBIEKT GT

Stworzenie indywidualnego systemu POS zintegrowanego z SUBIEKTEM GT za pośdrenictwem platformy B2E

Najważniejsze funkcjonalności

  • pobieranie danych POS (dane identyfikacyjne punktu i lista pracowników) z programu SUBIEKT GT za pośrednictwem platformy B2E
  • pobieranie do POS-a towarów i stanów magazynowych przypisanych do punktu
  • integracja stworzonego oprogramowania POS z kasą fiskalną i terminalem płatniczym
  • możliwość indywidualnej korekty ceny przez pracownika obsługującego POS
  • możliwość przypisania indywidualnych cen dla każdego punktu sprzedaży stacjonarnej przez managera
  • pobieranie danych sprzedażowych z punktów stacjonarnym w czasie rzeczywistym
  • obsługa zwrotów i reklamacji w dowolnym punkcie niezależnie od miejsca i kanału zakupu
  • dostęp do indywidualnego konta klienta (dane zakupowe, dane Programu Lojalnościowego, indywidualne rabaty i promocje)
  • obsługa Programu Lojalnościowego